Stavět v dnešní době kdekoliv cokoliv pouze za využití lidské manuální síly už dávno nepřipadá v úvahu. Něco takového už se jak známo dávno stalo minulostí. Dnes to musí, jak se říká, odsýpat, dnes musí jít práce rychle od ruky, a to znamená nevyhnutelně i potřebu využívat nejrůznější stroje a zařízení, usnadňující lidem na stavbách práci.
Bagry, buldozery, nákladní auta a podobnou techniku už dávno známe všichni. Ale leckomu možná uniklo, že se na stavbu někdy hodí mít i stavební kompresor. Tento přijde vhod kdykoliv, když je třeba mít k dispozici stlačený vzduch. Protože jsou to právě kompresory, jež takový vzduch stlačují a umožňují jeho praktické využití tam, kde je tohoto třeba.
Pokud je pak řeč o kompresorech, jež se dají používat na stavbách, je řeč vesměs o těch dieselových, tedy poháněných naftou. Existují sice i jejich elektrické alternativy, ovšem ty logicky můžeme provozovat jenom tam, kde je dostupné připojení k elektřině, a to na stavbách nejednou nebývá. Zatímco dodat na stavbu naftu problém není, a proto se tu podobné dieselové kompresory s motory Perkins, Kubota či CAT a kvalitními kompresorovými šroubovými bloky využívají daleko spíše.
A nejen naftový pohon je tu jejich předností. Pozitivem je třeba i to, že se takové kompresory snadno převážejí díky bytelnému podvozku z místa na místo podle potřeby, že jsou značně odolné vůči nečistotě a prašnosti, nevyžadují žádnou zvláštní péči a nevadí jim dokonce ani extrémní teploty, chlad či naopak horko.
Takové kompresory pak poskytují při nastavení optimální spotřeby paliva a s využitím dvoustupňového řídicího systému klidně i velice hospodárně od dvou až po dvanáct krychlových metrů stlačeného vzduchu za minutu. A takový stlačený vzduch se hodí k využití nejednoho jiného typu techniky či zařízení. A to i tehdy, když někdo nestaví jenom pověstné ‚vzdušné zámky‘.