Mezi našimi podnikateli je celá řada těch, kdo používají ke svojí plné spokojenosti palety. Tedy ne ty určené k rozmíchávání barev, ale ty sloužící k transportu většího množství zboží, aby bylo hned jasno.
Je pochopitelné, že jsou palety doménou hlavně těch, kdo něco vyrábějí, prodávají nebo přepravují. Protože je nasnadě, že když se někdo živí hlavou, potřebuje si myšlenky srovnat v ní a ne na paletě, a někdo z oboru finančnictví použije preventivně raději něco jiného, má-li bankovek tolik, že by je mohl na něco takového štosovat.
Když se zboží nebo kdejaký materiál na palety naskládá, upevní se a podle potřeby dejme tomu i zabalí, rázem se s ním lépe manipuluje. Dá se hravě nakládat i vykládat, respektive převážet z místa na místo pomocí vysokozdvižného nebo nízkozdvižného vozíku, dá se šikovně a bez zbytečného plýtvání místem naložit na jakýkoliv tomu uzpůsobený dopravní prostředek, od nákladního auta přes železniční vagón až po kontejner a kdeco další. A kdo má s dopravou podobných nákladů zkušenosti, ví, co i pouze ty zmíněné přednosti znamenají v praxi, jak dokážou leckomu usnadnit život.
A tím, co už výše zaznělo, to ještě ani zdaleka nekončí. Protože palety mají i nejednu další přednost. Kupříkladu
- se dají stohovat, tedy naskládat na sebe, čímž se tyto dají hravě uskladnit, aniž by zabíraly zbytečně moc místa ve skladu nebo kdekoliv jinde,
- dají se používat i opakovaně, nejsou v žádném případě jen na jedno ubohé použití,
- v případě europalet mají normami přesně stanovené parametry a lze se spolehnout na to, že žádná nečekaně neselže,
- lze je ukládat i do výškových regálů, kam by se ono na paletách se nalézající zboží jinak jen těžko vynášelo kus po kuse,
- a tak dále a tak podobně.
Zkrátka a dobře nejednou neuškodí, když je člověk vlastní, ať už ty typizované nebo nějaké určené konkrétně pro jeho potřebu. Pokud na ně má pochopitelně co naložit. Protože absence nákladu je zřejmě ta jediná situace, kdy se palety zřejmě vůbec k ničemu nehodí.
Jinak jsou k nezaplacení.